background

11 April 2017

CLOMID 1ST CYCLE

Assalamualaikum semua..


Harini aku nak bercerita tentang clomid untuk 1st cycle..Aku period  pada 13/3/2017 dan start clomid D2-D6 2 biji sehari setiap pukul 8malam.Pada masa yang sama ada test OPK sebab tak pasti bila waktu subur bila on clomid ni..Kalau tak on memang biasanya dapat rasa waktu subur dalam D13-D17

Yang menghairankan aku start  OPK pada D8-D20 dan hasilnya adalah -VE...Jadi aku pun berputus asa la sehingga tunggu period..kebiasaannya period adalah D28.setiap bulan..Bila on clomid,aku tak dapat rasa waktu subur sebab miss V kering.Bersama pun sakit dan macam di paksa gitu..huhuuu..tapi nak dapat anak punya pasal kan..kena la usaha..ada tak siapa2 yang mengalami benda yang sama macam aku??

D28-Duk tunggu period tak mai2 lagi..tapi kalau ikutkan tahun 2014 aku pernah makan clomid tanpa arahan doktor dan makan ikut masa yang sama aku makan ni..memang period aku lewat 6 hari..Tak mengandung pun..Ada tak siapa2 yang jadi benda cm ni jugak??bila on clomid bulan tu period jadi lambat?

Dan lagi satu kalau tak stop ubat utrogestan pun sama ,period akan lambat..dah stop terus je keluar period..

Agaknya badan ni tak boleh terima ubat hormon kot..kalau tidak mesti delay period..

Apa2 nanti aku akan update bila dah period..adakah kes sama dengan tahun 2014..Yang mana nak baca balik history aku 2014 boleh la cari balik..hihiii

Siapa2 ada pengalaman sama macam aku minta tolong kongsi kan kat komen yeee..TQ sangat..sayang korang...

4 comments:

  1. Hi, i pun sama macam you. Ada call klinik tak?

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Hi nak tnya. 1st time lpas period ada rasa sakit mcam dlu x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai..sorry lambat balas..lepas operate senggugut tak sama macam dulu..kurang sikit sakit nye..

      Delete