background

18 January 2016

IVF PART 2

Assalamualaikum

Yaa..ya..Hari ini temujanji aku dengan doktor nuguelis.Pukul 8.30 aku dah ada kat klinik reproduktif..Disebabkan before ni nurse dah bagi slip hijau(untuk pembayaran) jadi aku tak pergi ke tingkat 4 terus,aku ke tingkat 2 dulu untuk urusan pembayaran(Cop percuma) baru terus naik tingkat 4 (klinik reproduktif).Tak payah nak ulang alik kan..sampai kaunter kat klinik terus dapat nombor je untuk scan.

Hasil dari scan, sonographer cakap "ubat yang di beri memberi kesan yang baik dan telur berkembang dengan baik".Alhamdulillah.

Yang aku nampak kat screen paling besar telur aku sebelah kanan 13mm dengan 8-9 telur,dan sebelah kiri 8-9 telur jugak.Saiz kedua2 telur ni lebih kurang sama..lingkungan 10-12mm.

Dr nuguelis pun panggil aku,dan menyatakan "telur awak cantik dan saya akan tambah dose lagi 2 hari.Jadi next appoiment awak adalah pada hari rabu pukul 0830am untuk scan rahim".

Dah setle, dapat time sleep dan terus ke Pharm UMMC di menara utama untuk dapatkan ubat.

Menopur 150IU (18hb/19hb) @ 08.00pm (4 botol)
Orgalutran 0.25mg 3pcs (18hb/19hb/20hb) 11.00am

P/S:Korang jangan lupa bawa cooler bag ye tiap kali appoiment.Nanti nak letak ubat senang.tak de nak bli 2-3 kali.



syringe with needle


Bila aku balik rumah,masa nak masukkan ubat dalam peti ais,aku baru perasan yang syringe with needle dah habis.Yang ada hanya unigloves needle saja.Itupun memang ngam2 dua pcs.Terpaksa suruh hubby aku beli kat farmasi,nasib baik ada dan hanya RM2 je..Sepatutnya nurse PPUM yang kena bagi,maybe dia pun lupa macam aku.kihkih..

Perundingan RM15
Ultrasound RM20
Menopur 150IU RM320
Orgalutran 3pcs RM390
TOTAL RM745

Jadi tunggu next update aku pada 20hb ni(Rabu) untuk next appoiment.

2 comments:

  1. bestnye dah start..kem salam doc nuguelis ehh.....last jumpa dia bulan 3 thn lepas....sy nk kena settle kan fibroid dulu baru proceed ivf....doakan saya yer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga yg dirancang berjln lancar..insyaAllah anna..amin

      Delete