background

03 February 2016

IVF 2WW

Assalamualaikum

2WW???huarghhh...
Aku punya 2WW ni rasa macam 2bulan okay..

Actually masa 2 hari lepas ET pun dah rasa macam 2minggu.Yang pertama sebab MC kan dapat 5 hari,Lepas tu kena bedrest,langsung tak boleh nak buat kerja berat.Dah la aku sensorang kat rumah.Dah rasa macam lemau semacam.tidur,tidur.tidur....

Kalau sebelum ni 2 minggu tu rasa macam 2 hari sebab kita tak menunggu apa2 pun,pg kerja balik kerja tetiba dah sabtu ahad.tetiba dah gaji.masa berlalu pantas.

Tapi bukanlah untuk 2WW after ET ni okay..baru rasa macam mana orang lain rasa.Penantian satu penyiksaan..

Sepanjang MC 5 hari ni aku memang tak masak langsung,hari isnin(ET) tu aku dah order makanan dari EZDIET.untuk 5 hari punya bekalan sampai jumaat.Juz panaskan dalam microwave je..makanan yang aku order adalah breakfast,lunch,dinner.Lagipun makanan berkhasiat,memang sesuai la untuk yang nak pregnant ni.



Pastu air masak memang standby selalu kat dalam botol sebelah tilam aku baring tu,Doc cakap kena banyak minum air masak.Avoid kaffein,tea.

Kadang2 boring buka jugak PC update blog atau pun layan drama2 yang tertinggal.

Hari ahad 31 jan aku dah start kerja,macam biasa kena naik motor,husband aku ni kalau bawa motor selalu langgar lubang,risau jugak rahim ada gegaran kan..Aku redha dengan apa jua keputusan.

Aku nak cerita,dulu mak kawan aku beranak kat dia,dan serik tak nak beranak dah.tup tup Allah bagi rezeki dia mengandung lagi,Pelbagai cara dia buat untuk gugurkan kandungan,makan nenas,tebu,semua benda lah dia buat nak gugurkan,tapi tetap tak jadi.Kuasa Allah kan..Last2 beranak jugak,anak lelaki.dah sepasang.

Kita yang jenis terlalu jaga kandungan  ni belum tentu akan menjadi dan selamat.semua kuasa dan kehendak Allah.Allah maha mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya.

Acctually hari ni baru hari ke 10 selepas ET,dan hari ni rasa macam nak period..sebab ms kencing tadi keluar darah mcm benang kat ubat2 yang vaginal insert .Pastu ptg td pun sama,kat panty ada coklat2..mmg xsyak lagi period..Cuma kena tunggu esok lusa baru tau period ke tak..huhuu..blood test 10hb..baru tadi pg ambil ubat sebab ubat nak habis..Kalo kali ni tak jadi aku nak proceed FET,itupun kalo embryo sebelum ni menjadi..

Jadi banyakkan berdoa,Jangan time senang lupa Allah,time susah baru nak ingat.semoga kita semua di bawah lindungan Nya..Aminn..


SEDIKIT RINGKASAN PERJALANAN IVF 2016

11 JAN - PERIOD(BROWN)
13 JAN - PERIOD(RED)
13 JAN - 20 JAN- SUNTIKAN MENOPUR 150IU
17 JAN - 20 JAN- SUNTIKAN ORGALUTRAN 0.25MG
20 JAN - SUNTIKAN OVIDREL
21 JAN - MALAM PUASA
22 JAN - OPU DAN COLLECT SPERM (UTROGESTAN STARTED) 7 OVUM PICKUP
25 JAN - ET -4 EMBRYO SUCCESS (DUPHASTON STARTED)
25 JAN - 7 FEB - 2WW
03 FEB - SPOTTING/PERIOD 
10 FEB - BLOOD TEST HCG

SEPANJANG 2WW

25 JAN - 29 JAN - BEDREST(TIDUR/MAKAN/SOLAT)
30 JAN - TENGOK WAYANG JER.TAK JENJALAN SANGAT
31 JAN TILL NOW - START KERJA DAN TIME NI DAH TAK BERAPA NAK JAGA.SEBAB TERLALU SIBUK.DAN MENGALAMI BATUK2.

                       

4 comments:

  1. Result dia mcmane?hopefully berjaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. xtw lg result,belum buat blood test..esok br buat..insyaAllah..Tq awk doakan

      Delete
  2. Semoga dipermudahkan segala urusan...

    ReplyDelete