background

11 September 2014

PASPORT DAN SINGAPORE

Assalamualaikum

Kali ni aku tak cerita pasal kesuburan tapi pasal makan angin pulak..

Pada 31/8/2014 aku telah pergi ke singapore..jln2 dengan family mertua..
Before tu aku nak cerita pasal cara2 buat pasport bagi yang baru tu..

Aku buat pasport dekat UTC PUDURAYA..before pg tu aku dah google pasal nak buat pasport ni..masa datang sana pukul 7 pg..utc buka 8:30..pukul 7:30 da beratur untuk ambil nombor..nombor aku yang ke 54..

Masalah kat aku adalah cap jari yang tak boleh baca..pegi bank pun tak boleh baca..tak pernah boleh baca langsung..yang peliknye pergi kwsp boleh plak baca..padahal kwsp tu nak kuarkn duit beribu riban..aku siap sediakan kp12 lagi untuk cap jari tak boleh baca..hadoi..penat je ke JPN ambil kp12..dah laa jauh..ok..bersambung di UTC..

Bile nak ambil no giliran..aku tanya pegawai kalau cap jari tak boleh baca ape saya kena buat..die cakap ambil kp12..nasib JPN sebelah jer..so sng la..kebetulan pulak ambil no JPN org yg ke 52..nombor  di JPN laju lagi bergerak dari imigresen..di JPN aku buat ic baru sekali..aku tunggu nombor di JPN..husband di imigresen..takut terlepas...hihi..so kp12 pun da dapat..lega sikit

Bile no giliran dah di panggil di imigresen..aku pun keluarkan kp12..tapi pegawai tu tak minta pun..die key-in maklumat dan  suruh tangkap gambar sahaja..pastu pergi buat bayaran dan collect pasport..kiranya boleh baca la cap jari aku..atau aku rase die ambil cap jari aku yang baru kot..sebab masa nak collect pun guna cap jari jugak..sekali touch jer dah ok..alhamdulillah setle bab pasport...

31/8/2014 Singapore

Aku pergi singapore dengan menaiki bas..pakej sekali dengan hotel..aku ambil hotel
amansari..semua telah diuruskan oleh bapa saudara husband aku..

Bertolak pukul 7:30 pg..pastu kena hadap imigresen malaysia dan singapore..sampai universal studio dalam pukul 10:30pg..da sampai tu ape lagi..sesi bergambar la..


No comments:

Post a Comment